A-nuz-widelec_Social-media_03
Logo_Fundacja-Fabryki-Norblina

“A nuż, widelec”

Fundacja Fabryki Norblina wraz z Grupą Capital Park, pomysłodawcą i inwestorem projektu rewitalizacji Fabryki Norblina na warszawskiej Woli ruszają z konkursem „A nuż, widelec”.

A-nuz-widelec_Social-media_03
Logo_Fundacja-Fabryki-Norblina

“A nuż, widelec”

Fundacja Fabryki Norblina wraz z Grupą Capital Park, pomysłodawcą i inwestorem projektu rewitalizacji Fabryki Norblina na warszawskiej Woli ruszają z konkursem „A nuż, widelec”.

Naszym celem jako Fundacji jest uświadamianie roli sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w codziennym życiu. Pragniemy wspierać młodych, zdolnych artystów, dodawać im wiatru w skrzydła i zachęcać do aktywności artystycznej. Fundamentem naszych działań jest historia pierwszych właścicieli Fabryki Norblina, pasjonatów sztuki i hojnych darczyńców, którzy wspierali cele kulturalne i społeczne, a my postawiliśmy sobie za cel kontynuację tej filantropijnej i kulturalnej spuścizny rodziny Norblinów. Stąd zrodził się pomysł na konkurs dla artystów na plakat ilustrujący platery, czyli produkty niezwykłe – z przeszłością, historią i duszą. Jesteśmy ciekawi wizualnego języka młodych twórców i tego jak widzą norbliniany swoimi oczami.

Patrycja Słomczyńska
Fundacja Fabryki Norblina

„A nuż, widelec” – pod takim tytułem ruszył konkurs graficzny dedykowany studentom i absolwentom uczelni artystycznych oraz twórcom amatorom, których fascynuje sztuka plakatu. Inspiracją do podjęcia tej artystycznej inicjatywy stała się niezwykła historia zabytkowej Fabryki Norblina, w której powstawały wspaniałe dzieła sztuki użytkowej znane w całej ówczesnej Europie, m. in. etażerki, cukiernice czy pięknie zdobione sztućce. Dawna fabryka przy produkcji platerów współpracowała z wybitnymi projektantami i artystami, takimi jak Jan Kryński, Wojciech Jastrzębowski czy Julia Kejlowa. Teraz norbliniany zostaną zinterpretowane przez współczesnych młodych twórców i znajdą swoje odzwierciedlenie w sztuce plakatu. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Fabryki Norblina.

Fundacja Fabryki Norblina zaprasza wszystkich młodych twórców do udziału w konkursie artystycznym, który połączy historię norblinianów z nowoczesną sztuką plakatu. Prace konkursowe oceniane będą na podstawie prezentowanej wartości artystycznej, zgodności z tematyką konkursu oraz nowego ujęcia kontekstu platerów, przy zachowaniu  w pracy wartości historycznej tematu.

Naszym celem jako Fundacji jest uświadamianie roli sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w codziennym życiu. Pragniemy wspierać młodych, zdolnych artystów, dodawać im wiatru w skrzydła i zachęcać do aktywności artystycznej. Fundamentem naszych działań jest historia pierwszych właścicieli Fabryki Norblina, pasjonatów sztuki i hojnych darczyńców, którzy wspierali cele kulturalne i społeczne, a my postawiliśmy sobie za cel kontynuację tej filantropijnej i kulturalnej spuścizny rodziny Norblinów. Stąd zrodził się pomysł na konkurs dla artystów na plakat ilustrujący platery, czyli produkty niezwykłe – z przeszłością, historią i duszą. Jesteśmy ciekawi wizualnego języka młodych twórców i tego jak widzą norbliniany swoimi oczami.

Patrycja Słomczyńska
Fundacja Fabryki Norblina

„A nuż, widelec” – pod takim tytułem ruszył konkurs graficzny dedykowany studentom i absolwentom uczelni artystycznych oraz twórcom amatorom, których fascynuje sztuka plakatu. Inspiracją do podjęcia tej artystycznej inicjatywy stała się niezwykła historia zabytkowej Fabryki Norblina, w której powstawały wspaniałe dzieła sztuki użytkowej znane w całej ówczesnej Europie, m. in. etażerki, cukiernice czy pięknie zdobione sztućce. Dawna fabryka przy produkcji platerów współpracowała z wybitnymi projektantami i artystami, takimi jak Jan Kryński, Wojciech Jastrzębowski czy Julia Kejlowa. Teraz norbliniany zostaną zinterpretowane przez współczesnych młodych twórców i znajdą swoje odzwierciedlenie w sztuce plakatu. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Fabryki Norblina.

Fundacja Fabryki Norblina zaprasza wszystkich młodych twórców do udziału w konkursie artystycznym, który połączy historię norblinianów z nowoczesną sztuką plakatu. Prace konkursowe oceniane będą na podstawie prezentowanej wartości artystycznej, zgodności z tematyką konkursu oraz nowego ujęcia kontekstu platerów, przy zachowaniu w pracy wartości historycznej tematu.

A-nuz-widelec_Social-media_03

Konkurs w liczbach

Ogłoszenie wyników
konkursu
Nagroda dla
zwycięzcy
Nagroda za zajęcie
drugiego miejsca
Nagroda za zajęcie
trzeciego miejsca

Przyznane zostaną także dwa wyróżnienia, które nagrodzone zostaną kwotą 2,5 tys. zł dla każdego z autorów prac. Swoją własną nagrodę przyznają również internauci, którzy od 27 lipca do 10 sierpnia będą mogli głosować na najlepszy ich zdaniem plakat spośród 30 dzieł wyłonionych przez Jury. Autor pracy, która zdobędzie najwięcej głosów internautów otrzyma w nagrodę 2 tys. zł.

    Konkurs w liczbach

    Ogłoszenie wyników
    konkursu
    Nagroda dla
    zwycięzcy
    Nagroda za zajęcie
    drugiego miejsca
    Nagroda za zajęcie
    trzeciego miejsca

    Przyznane zostaną także dwa wyróżnienia, które nagrodzone zostaną kwotą 2,5 tys. zł dla każdego z autorów prac. Swoją własną nagrodę przyznają również internauci, którzy od 27 lipca do 10 sierpnia będą mogli głosować na najlepszy ich zdaniem plakat spośród 30 dzieł wyłonionych przez Jury. Autor pracy, która zdobędzie najwięcej głosów internautów otrzyma w nagrodę 2 tys. zł.

    Zgłoś się do konkursu

    Click or drag a file to this area to upload.

    Prace konkursowe można zgłaszać od 22 czerwca (od godz. 12:00) do 20 lipca br. (do godz. 12:00) za pośrednictwem formularza. 27 lipca wyłonionych zostanie 30 najlepszych prac młodych twórców, które zostaną udostępnione zarówno na stronie internetowej, jak również w mediach społecznościowych Fundacji.

    Najlepsze dzieła wskaże Jury, w składzie którego znaleźli się wybitni artyści sztuki plakatu: Marcin Władyka (laureat licznych konkursów projektowych i wykładowca Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Mariusz Knorowski (dyrektor Muzeum Plakatu w Warszawie), Tomasz Bogusławski (profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku), Agnieszka Ziemiszewska (profesor na Wydziale Sztuki Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technologii Informacyjnych w Warszawie) oraz Elżbieta Chojna (artystka nezależna, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie). W Jury konkursu zasiądzie także dyrektor operacyjna rewitalizowanej Fabryki Norblina, Kinga Nowakowska, członkini zarządu Grupy Capital Park.